Att lyssna är att leva och allt det där...

Att lyssna är att leva och allt det där...



Samtliga mina kortsiktiga mål från förra veckan har skitit sig, inte ett enda blev uppfyllt. Det som tog all min tid vvar att istället längta till en veckas ledighet från jobbet - höstlovet. På måndagen var vädret katastrofdåligt och inget trädgårdsarbete blev uträttat, sen fortsatte det kassa vädret och på torsdagen var jag tvngen att packa bilen istället för att flytta runt på möbler. Vi får prova det här med kortsiktiga mål på nytt ett tag framöver. 

Vad gäller rutiner har kag haft bra framgång, jag har fortsatt att gå till jobbet de dagar då jag jobbar, och jag har fortfarande inte skapat några nya golvhögar av kläder. Jag tänker därför sjösätta en ny rutin att äta ett B12 piller varje dag efter frukosten. Jag är vegan och behöver B12.

Planen var egentligen att slå på den stora trumman och införa ett godisförbud eller så, men självkänslan tog stryk förra veckan när jag missade alla mina mål. Så vi fortsätter med tomtestegen ett tag till. Tills jag är redo för större utmaningar. 

En annan spännande händelse är att vi här hemma har sagt upp våra streamingtjänster för film och serier och istället skaffat en ljudbokstjänst. Ska bli kul att prova annan sorts media ett tag framöver. Får vi se om några dpliga rutiner som kan kopplas till TV-tittande kanske försvinner av sig själv.


Comments