Kortsiktiga mål!

 Uppdrag slutfört!




Förra söndagen skrev jag att jag vill börja ändra på vissa saker, saker som jag enda sedan barnsben har misskött. Det första jag gav mig på var att alltid städa undan mina kläder och att under en vecka inte skapa en enda klädhög. Jag kan idag meddela att det blev total framgång. Det har inte legat ens en strumpa bredvid sängen min. 

Ännu bättre blir det!

Jag har alltid tänkt att jag borde gå oftare till jobbet istället för att ta bilen. Under veckan som har varit har jag gått 5 av 5 arbetsdagar. Detta var egentligen ett mål som jag tänkte sätta upp inför kommande vecka. 

Jag känner ryggvind och nästa vecka tänker jag ha som mål att göra samma saker en vända till. Inte skapa klädhögar vid sängen, samt att gå till och från jobbet 5 dagar i rad igen. 

Utöver dettta så vill jag även sätta ett kortsiktigt mål. Idag snöar det för första gången i år. Det finns vissa saker jag gärna vill få gjort utomhus innan vintern är här för gott. Mitt mål nästa vecka är att trimma och kratta gräsmattan 2 timmar, att klippa ner klätterväxten 30 min, köra allt trädgårdsavfall till tippen 30 min, bygga klart arbetsbänken och ställa den på plats 1 timme, ringa IP-only 1 30 min.

Nästa vecka faller en del tid bort då jag har after work på onsdag samt att jag far ner till Hjo på fredag eftermiddag, så till mitt förfogande har jag måndag kväll, tisdag kväll samt torsdag kväll. En snabb titt på vädret säger mig att jag att det ska vara uppehåll måndag och tisdag, så utomhusfixet planerar jag in dessa dagar, medans inomhusfixet skjuts fram till på torsdag.

Jag oroar mig lite för att detta kanske går för snabbt fram, jag får utvärdera nästa vecka hur det har gått för mig, ifall jag har planerat in för mycket.

Comments