Tomtesteg

 Tomtesteg till framgång?

Jag har till en början vidtagit en första åtgärd för att försöka få ordning på tillvaron. Som liten var mitt rum ofta stökigt och jag gillade inte att hålla ordning. Detta följde med mig upp genomm tonåren och in i vuxeen ålder. Det kanske är här jag måste börja, där basala saker som jag sedan barnsben har misskött. Även om huset här hemma till största del ändå brukar vara hyggligt städat finns det en plats där det nästan alltid blir stökigt, vid min sängsida. Klädhögar, det skapas klädhögar på golvet - dessa blir liggandes tills det är sags att tvätta. Min första uppgift jag ger mig själv är att hålla undan tvätten från golvet, när jag lägger mig ska allt in i garderoben. 

Jag har laddat ner en app och satt som mål att jag ska klara detta i 21 dagar - jag utvärderar vecka för vecka här på bloggen.

Känns bra att vara igång, även om det är tomtesteg till en början, utan en bra grund fiinns inget att bygga vidare på.




Comments